برای امنیت بیشتر از منزل و همینطور ایجاد آسایش و اطمینان خاطر برای همه افراد، دستگیره های الکترونیکی طراحی و روانه بازار شد. در این مقاله با دستگیره های الکترونیکی، مزایای آن و همینطور در زمان خرید باید به چه نکاتی توجه کرد، پرداخته می شود.

دستگیره الکترونیکی چیست؟

دستگیره الکترونیکی به نوعی از دستگیره های امروزی گفته می شود که به شما امکان باز شدن توسط رمز، مشخصه های بیومتریک و یا کارت را می دهد؛ یعنی شما به راحتی می توانید با یکی از حالات و یا ترکیبی از چند حالت ذکر شده، دستگیره الکترونیکی خود را باز نمایید.

کاربرد و مزایای دستگیره الکترونیکی

دستگیره های الکترونیکی کاربرد و مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

ورود و خروج آسان

پیش از تولید دستگیره الکترونیکی، شما مجبور بودید با استفاده از کلیدهای مکانیکی اقدام به بازگشایی درب نمایید. حال اگر کلید خود را گم یا جا می گذاشتید، باید مدت ها منتظر یکی از اعضای خانواده می ماندید یا با کمک کلیدساز درب خانه را باز می کردید. حال اگر از دستگیره الکترونیکی برای منزل خود استفاده کنید، دیگر مشکلاتی همچون جا گذاشتن یا گم کردن کلید را نخواهید داشت؛ زیرا این قفل ها به کمک اثر انگشت، رمز عبور، تلفن همراه هوشمند و … باز می شوند که همواره در کنار شما هستند و پشت درب ماندن به هیچ وجه برای شما رخ نمی دهد.

امنیت بسیار بالا و نفوذ ناپذیر

قفل های قدیمی امنیت پایینی داشتند به طوری که برخی از سارقین آنها را ظرف یک دقیقه باز می کردند اما در نقطه مقابل سارقین با دیدن دستگیره الکترونیکی ترجیح می دهند، فرار کنند تا در دام این قفل ها گرفتار نشوند. دستگیره الکترونیکی به دلیل بازگشایی با مشخصه های بیومتریکی، به هیچ وجه توسط اشخاص ناشناس باز نمی شود و در صورت چند بار اقدام به بازگشایی، سیستم هشدار آن فعال شده و صاحب خانه را آگاه می کند. اگر می خواهید امنیت منزل را ارتقا دهید، به شما توصیه می کنیم روش های تقویت امنیت درب ورودی منزل را مطالعه کنید.

کنترل ورود و خروج افراد

با استفاده از دستگیره الکترونیکی می توانید رفت و آمد افراد به منزل خود و حتی ساعت رفت و آمد آنها را با تلفن همراه کنترل کنید. این ویژگی منحصر بفرد می تواند به افرادی که در خانه فرزند کوچک یا افراد سالمند دارند، کمک شایانی نماید.

سهولت رفت و آمد برای افراد سالخورده و معلول

یکی از چالش های اساسی برای رفت و آمد افراد معلول و سالخورده، سروکله زدن با قفل های سنتی و بازکردن این نوع قفل ها می باشد اما در دستگیره های الکترونیکی این مشکل حل شده است؛ زیرا با توجه به روش های بازگشایی مختلف دستگیره های الکترونیکی افراد سالخورده و دارای معلولیت می توانند به کمک تلفن همراه هوشمند و یا ریموت، اقدام به باز کردن قفل نمایند.

مقرون به صرفه

در نگاه اول استفاده از دستگیره الکترونیکی گران به نظر می رسد اما به دو دلیل استفاده از دستگیره های الکترونیکی نسبت به قفل های سنتی مقرون به صرفه است. اول آن که تامین امنیت خانواده از هر موضوعی مهم‌تر است و اگر اتفاق ناگواری پیش بیاید، شاید با هزینه های زیاد نیز این موضوع قابل جبران نباشد. دلیل دوم این است که دستگیره های الکترونیکی به راحتی خراب نمی شوند؛ زیرا در ساخت آنها از مواد با کیفیت استفاده شده است.

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگیره دیجیتالی

در زمان خرید دستگیره دیجیتال باید به چند نکته توجه کافی را داشته باشید که در ادامه به بیان برخی از این نکات می پردازیم:

وجود کلید مکانیکی در دستگیره دیجیتالی


یکی از نکات مهم در زمان خرید دستگیره الکترونیکی، دارا بودن کلید مکانیکی می باشد؛ زیرا دستگیره دیجیتال با باتری کار می کند و احتمال دارد شارژ آن تمام شود، پس باید حالتی برای ورود اضطراری فراهم باشد تا فرد در مواقع لزوم از آن استفاده کند. به همین علت بیشتر شرکت های تولید کننده، کلید مکانیکی را همراه دستگیره ارائه می کنند.

اعلان هشدار برای شارژ باتری

دستگیره های دیجیتال از باتری های آلکالاین یا لیتیومی استفاده می کنند. بعضی از شرکت های تولید کننده قبل از به پایان رسیدن باتری، هشداری تعبیه کردند که به شما اعلام می کند شارژ باتری دستگیره رو به پایان است که با توجه به نوع دستگیره، باتری را شارژ یا آن را تعویض نمایید.

سيستم امنيتي ضد سرقت

در صورت وارد كردن رمز اشتباه به طور پياپي يا ضربه به دستگيره، آژير دستگاه به صدا در مي آید و سيستم ورود به مدت چند دقيقه غیر فعال می شود.

سخن پایانی

در حال حاضر دستگیره های الکترونیکی موجود در بازار، وارداتی هستند که با توجه به نوسانات ارز قیمت های بالایی دارند ولی در سال های اخیر شرکت های فعال همچون تنسرلاک توانسته اند دستگیره ها و قفل های هوشمند فوق العاده ای روانه بازار کنند که با نمونه های خارجی در حال رقابت هستند.

Comments

Popular posts from this blog

در مورد معافیت سربازی بیشتر بدانید

5 خاصیت پولن برای سلامتی